May 8, 2012

Gambar memberi makna....








✿~ Kalau hari ini, lelaki mudah ber'dating' dengan kita (perempuan) yang belum sah sebagai pasangannya,

Peratus untuk dia ber'dating' pula dengan perempuan lain yang tidak halal selepas berkahwin dengan kita adalah tinggi.

Jangan ber'dating' dengan mana-mana lelaki ajnabi. InsyaAllah kita akan dapat suami yang tidak akan ber'dating' dengan mana-mana perempuan lepas kahwin.

>>>Sabar adalah perlu untuk meninggalkan larangan Allah... (✿◠‿◠)





Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya.

Kisah silam tidak perlu diungkit lagi kiranya kamu benar menyintainya setulus hati..... (✿◠‿◠)








Allah akan hancurkan hati orang yang Dia sayang berkali kali sehingga hambaNya itu tiada harapan lagi untuk dunia ini.

~✿ Yang ada hanya harapan untuk Dia sahaja. ❤●•٠·˙

>>>Jadi, bagi yang mencari cinta Allah bersedialah untuk menerima hakikat ini (✿◠‿◠)
 
 
 
 
 

~✿>> Seseorang yang sentiasa bergurau senda di hadapanmu,

Ketahuilah dialah seorang pemurung tatkala sendirian.


~✿>> Seseorang yang sentiasa menyuntik kata-kata semangat dan perangsang kepadamu,

Ketahuilah tatkala itu dia sedang menyulam hatinya yang retak seribu.


~✿>> Seseorang yang sentiasa kelihatan kuat di hadapanmu,

Ketahuilah dialah yang sentiasa mengadu lemah di hadapan Tuhannya.


~✿>> Seseorang yang ketawanya menceriakan harimu,

Ketahuilah tatkala itu dia sedang membalut duka di dadanya.


~✿>> Seseorang yang sering memberi hadiah kepadamu,

Ketahuilah dialah insan yang tidak pernah mendapatkannya.


~✿>> Seseorang yang bebas mengeluarkan cetusan fikirannya,

Ketahuilah dialah seorang 'petapa setia' yang tidak mampu

bersuara tatkala sendirian.....
 
 
 
 
Allah...
 
Ampuni Ya Allah.....
 
Segala dosa-dosaku.....
 
 







Ya Allah...masukkan aku dlm golongan hamba2Mu yg bersabar dan beramal soleh...






saya DIAM kerana saya tidak mahu MENYAKITI HATI awak seperti mana awak lakukan pada saya..saya SENYUM kerana saya teringat NASIHAT MAK AYAH supaya JANGAN TINGGIKAN suara pada insan lain..dan saya TUNDUK kerana saya YAKIN ALLAH sentiasa ADA bersama saya..hakikatnya saya juga seperti awak..punya hati dan perasaan.....





:: Kadang-kadang orang yang paling gembira itu adalah orang yang
paling sedih sebenarnya ::

Kenapa?

>>> Kerana dia sedang menyembunyikan
kesedihan dengan gelak tawanya tanpa orang lain menyedarinya..




 



No comments: